Salgs- og leveringsbetingelser

Solemarket.dk ejes og drives af Solemarket Aps, CVRnr. 40 27 52 31 (herefter kaldet Solemarket.dk), Vesterbrogade 14, 3250 Gilleleje. Tlf. 26 35 70 07 I hello@solemarket.dk
Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på solemarket.dk til levering i Danmark.

LEVERINGSTID

Hos Solemarket bestræber vi os på en hurtig levering og afsender lagervarer indenfor 1-3 hverdage. 

Vi er lagerførende i alle de varer du finder på vores hjemmeside. Det kan forekomme, at enkelte varer pga. lagerfejl er udsolgt og der vil være ekstra leveringstid. I så fald vil vi kontakte dig. 

FRAGT & LEVERING: Læs mere her

BESTILLING & BETALING
Vær opmærksom på, at varen ikke bliver reserveret, når du lægger den i kurven. Det kan derfor ske, at varen er blevet udsolgt, når du kommer til kassen. For at garantere din ordre, skal du gennemføre ordren. 

Vi gør opmærksom på at Solemarket ikke sælger varer med henblik på videresalg.

Betalingskort: Hos Solemarket kan du betale med Dankort, Visa/Dankort, eDankort, MasterCard, Maestro, Visa Electron og Mobilepay. Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes fra Solemarket. Der kan kun trækkes det beløb du har angivet eller mindre – og kun én gang.

 

RABATTER til div. foreninger, samarbejdspartnere o.lign ydes kun på ikke-nedsatte produkter.

ORDREBEKRÆFTELSE
Når du har bestilt en vare hos os, modtager du en kvittering for vores modtagelse af din bestilling.

GAVEINDPAKNING
Køber du en vare el. andet der skal gives som gave? Vi pakker gerne dine gaver fint og professionelt ind. Skriv i kommentarfeltet at din ordre er til gave, så pakker vi det pænt ind. 

COPYRIGHT
Al billed- og tekst materiale på www.solemarket.dk er underlagt beskyttelse i henhold til ophavretsloven og må ikke anvendes i strid hermed. Overtrædelse heraf kan medføre krav om fogedforbud såvel som krav om erstatning, vederlag og godtgørelse. Endvidere forbeholdes øvrige rettigheder i henhold til anden relevant immateriel lovgivning tillige med rettigheder i henhold til markedsføringsloven.

LOVVALG & VÆRNETING
Køb af varer på Solemarket.dk er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.

ANMELDELSE AF PRODUKTER
Vi modtager glædeligt anmeldelser af de varer vi forhandler. Anmeldelsen kan gives i den mail vi sender til dig efter du har afgivet dit køb. Vi forbeholder os dog retten til at slette en anmeldelse, hvis varen ikke er købt hos Solemarket.

FORTRYDELSESRET
Når du handler hos solemarket.dk har du normalt 30 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet og derpå returnere varen til os. 

Fortrydelsesretten gælder fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag el. lørdag forlænges fristen til den førstkommende hverdag. I tilfælde af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis, eller en vare, der leveres i flere partier, gælder perioden fra modtagelsen af den sidste vare eller parti. Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på. Bemærk at ibrugtagning af varerne kan medføre en værdiforringelse. 

For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du ved en utvetydig erklæring give os meddelelse herom senest 30 dage efter modtagelsen af varen. Du kan benytte den returseddel du modtager sammen med din bestilling, hvis du ønsker at fortryde dit køb. Hvis du fortryder købet, skal varerne tilbageleveres til:

Solemarket ApS, Vesterbrogade 14, 3250 Gilleleje. Mrk. Retur

Ved tilbagelevering skal du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Dvs. varerne skal returneres i original emballage og herefter en beskyttende indpakning. Der må ikke påklæbes adresselabel direkte på varen eller den originale emballage, da varen i så fald ikke vil kunne sælges videre til fuld pris. Du har selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer. Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder et køb. Du kan købe et returlabel igennem os på flg. link.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. Ved returnering tillægges et gebyr for returfragt som p.t. er 39 kr. Returfragten debiteres uanset pakkens størrelse eller antal varer. Det resterende beløb på ordren bliver sat tilbage på kortet der blev anvendt ved købet. 

Er en pakke, uden at det skyldes Solemarket's egne forhold, kommet retur, f.eks. fordi du ikke har afhentet pakken i pakkeshoppen, og ønsker du fortsat varen leveret, er Solemarket berettiget til at opkræve dig udgiften til genfremsendelse.

VIGTIGT
Du skal afsende varerne hurtigst muligt og inden 14 dage efter, du har givet besked om fortrydelse. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller til afhentning i en pakkeshop.

Delvis fortrydelse af et køb
Hos Solemarket har du mulighed for at fortryde dele af dit køb, selvom de er købt under én ordre. Bemærk, at du ikke får leveringsomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Dokumentation for dit køb 
Du skal vedlægge den fremsendte returseddel med dine returvarer, hvorpå du udfylder dit ordrenummer og navn. Derudover vil det lette ekspeditionen, såfremt du vedlægger en udfyldt returformular.

Tilbagebetaling
Vi tilbagebetaler det beløb, du har indbetalt til os ved købet, hurtigst muligt, og senest 14 dage efter, at vi har modtaget din besked om fortrydelse.
Beløbet bliver altid tilbageført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du fx betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet.

BEMÆRK VEDR. VARENS VÆRDI I FORBINDELSE MED FORTRYDELSE
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art og egenskaber.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du ikke have taget varen i brug, brudt plombering eller på anden måde beskadiget den, mens du havde ansvaret for den. Varen skal derudover leveres komplet, som ved modtagelsen.
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købet. Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du fx betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet..

Reklamation - Hvis der er noget galt med varen
Alle varer er omfattet af købelovens regler om 24 måneders reklamationsret. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved varen som er opstået inden 24 måneder efter købet. Reklamationsretten dækker ikke når fejl, skader eller slitage opstår på grund af forkert brug, manglende vedligeholdelse eller almindeligt slid.
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til hello@solemarket.dk eller telefonisk på 26 35 70 07.
Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser. Når du returnerer varen, bedes du samtidig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse.
Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og at der ikke må påklæbes adresselabel eller pakketape på selve varen eller dens originale emballage. Husk at få en kvittering for afsendelse. Du har selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace nummer. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Køber du f.eks. gaver i god tid er det heller ikke noget problem - vi er altid fleksible.
Returadressen er: Solemarket, Vesterbrogade 14, 3250 Gilleleje

Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte hello@solemarket.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Toldboden 2
8800 Viborg
https://naevneneshus.dk/

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

Kurv

Der er ikke flere produkter tilgængelige.

Din kurv er tom.